-
Återhämtning – en framgångsfaktor.
•
Nytt år och dags för nya vanor?! Tänker därför passa på att skriva om återhämtning. Enligt mig är det en underskattad faktor för att kunna prestera – både i arbetslivet och privat. Jag var länge urusel på att ge tid för återhämtning men har blivit bättre på att planera in…
-
Attitude & ambition…
•
First of all, thanks to my family, friends, clients & business partners – Not even in my wildest dreams could I have imagined 2024 turning out to be such a successful year. This would never have been possible without your support & partnership! To all of you out there who…
-
Att vara snäll är inte så dumt.
•
Mellandagarna är för många en tid för reflektion, så även för mig. Och eftersom det just varit pepparkakornas högtid är det kanske inte så konstigt att reflektionerna rör sig kring snällhet. För er som inte vet – man blir snäll av att äta pepparkakor… 😊 Jag är övertygad om att…
-
Varumärkessanningar.
•
En av de sanningar vi marknadsförare lever med och jobbar mot är att det tar tid att bygga ett starkt varumärke. Men visst är det fascinerande (och skrämmande) hur snabbt ett varumärke kan raseras? Ibland kan bara några minuter räcka för att skada något man byggt upp under åratal. Har…
-
Fakta vs. känslor.
•
Något vi kommunikatörer/marknadsförare ständigt brottas med är att det i vardagens informationsbrus är svårare än någonsin att fånga människors uppmärksamhet – att få sin målgrupp att reflektera över det som kommuniceras, oavsett det är i ett inlägg, utskick, en reel eller annons så är minst sagt en utmaning idag. Den…
-
Hard-core soft-skills.
•
Snällhet och empati är inte bara ”soft skills” – de är avgörande förmågor/verktyg för framgång, anser jag. Som ledare har jag sett hur äkta förståelse för andra bygger starkare relationer, främjar innovation och driver resultat, oavsett sammanhang. Att ha förmågan och modet att vara snäll och empatisk är en styrka,…
-
Framåtanda i lågkonjunktur.
•
Positiv energi är något de flesta av oss behöver och gillar att ha på jobbet. Eller hur?! Såklart är det lättare att skapa denna energi när marknaden är köpstark, och framgång är enklare att uppnå när tiderna är goda. Men trots detta är det ju i en lågkonjunktur som vi…
-
”Teamwork makes dreamwork…”
•
…You probably wonder what teamwork have to do with GTM and Extended salesforce but Its not until you start see all contributors as team members you will succeed IAW no 10 – ”Teamwork makes dreamwork…” i simply love the energy and capabilities in a dynamic, hardworking, empathic and multi ”everything”…
-
3 tips – för att lätta lite på kraven
•
Ibland behöver vi påminna oss själva om att världen inte går under, och att vi inte blir superegoister om vi stundtals sätter oss själva i första rummet och gör det som passar oss bäst, utifrån vår egen vardag. En tidigare chef sa just detta till mig när jag tog på…
-
Varumärkesigenkänning & valet att köpa.
•
Har du hört talas om ”The Mere-Exposure Effect”? Det handlar om att ju mer vi ser ett varumärke, desto mer bekanta blir vi med det, och troligtvis börjar vi gilla det allt mer. Så, hur ofta ska vi synas för att människor ska minnas, gilla och välja just vårt varumärke?…