-
Förändring tar tid – & det är okej.
•
Efter en bra vecka med många samtal och diskussioner om framtid och förändring kom jag att tänka på ett citat av Paulo Coelho: ”Change. But start slowly, because direction is more important than speed.” Efter många år som ledare i förändring är jag övertygad om att det framförallt är riktningen…
-
2 saker som gör skillnad.
•
Visst är det så att vi ganska ofta gör livet lite svårare än det behöver vara. Eller är det bara jag…? T änk om vi istället för att krångla till det stannade upp och reflekterade kring vår inställning till stunden, situationen och kanske vardagen i allmänhet. Jag har börjat göra…
-
Köpbar när köpbehov uppstår.
•
Visste du att endast (ca.) 7% av din målgrupp är redo/har behov av att köpa vid de tillfällen de kommer i kontakt med dig och ditt varumärke? Detta är en siffra baserad på undersökningar (2024) inom B2B-segmentet. Detta är en oväntat låg siffra (tycker jag), och den betyder att vi…
-
Alla är nybörjare i början.
•
Bra saker tar tid. Tid att bli bra. Och kanske (till och med troligtvis) så kommer det att bli ganska dåligt i början. Men när/om du accepterar det blir det lättare att våga fortsätta för att snabbt bli bättre och bättre…! Så, låt inte höga förväntningar på dig själv förstöra…
-
Marknadsföring bör få kosta.
•
I sämre tider händer det ganska ofta att marknadsbudgeten skärs ner, trots att marknadsföring är en långsiktig investering som över tid ger trogna kunder och goda ambassadörer. Frågar du mig så bör det istället handla om att fortsätta bygga starka varumärken med goda kundrelationer, som i sin tur ger stabilitet…
-
AIDA(S) – aktuell eller förlegad?
•
Antar att du hört talas om AIDA(S)-modellen*? Det klassiska ramverket för marknadskommunikation med steg för steg om hur vi får våra målgrupper att bli nöjda kunder till oss. Detta genom att vi får dem att reagera och agera på vår marknadsföring. Akronymen AIDAS står för:▪️ Attention – fånga uppmärksamhet.▪️ Interest…
-
Säljkampanj vs. varumärkeskampanj.
•
’Vi måste synas mer!’ – Hur många gånger har du hört den meningen från en stressad VD? Och när det blir bråttom att få upp säljsiffrorna är det vanligt att önskemålet till dig blir att sätta ihop en säljkampanj. Men om vi alltid jobbar kortsiktigt riskerar vi att tappa i…
-
Återhämtning – en framgångsfaktor.
•
Nytt år och dags för nya vanor?! Tänker därför passa på att skriva om återhämtning. Enligt mig är det en underskattad faktor för att kunna prestera – både i arbetslivet och privat. Jag var länge urusel på att ge tid för återhämtning men har blivit bättre på att planera in…
-
Attitude & ambition…
•
First of all, thanks to my family, friends, clients & business partners – Not even in my wildest dreams could I have imagined 2024 turning out to be such a successful year. This would never have been possible without your support & partnership! To all of you out there who…
-
Att vara snäll är inte så dumt.
•
Mellandagarna är för många en tid för reflektion, så även för mig. Och eftersom det just varit pepparkakornas högtid är det kanske inte så konstigt att reflektionerna rör sig kring snällhet. För er som inte vet – man blir snäll av att äta pepparkakor… 😊 Jag är övertygad om att…