Köpbar när köpbehov uppstår.

Visste du att endast (ca.) 7% av din målgrupp är redo/har behov av att köpa vid de tillfällen de kommer i kontakt med dig och ditt varumärke? Detta är en siffra baserad på undersökningar (2024) inom B2B-segmentet. Detta är en oväntat låg siffra (tycker jag), och den betyder att vi måste jobba med långsiktig synlighet för att vara ett självklart val när de resterande 93% av vår målgrupp så småningom är redo för köp. Enkelt? Nej inte alls, men vem har sagt att det ska vara det…?!

För att göra sig köpbar handlar det bl.a. om att skapa en relation med målgruppen och bygga varumärkeskännedom över tid, detta så att när behovet/viljan att köpa uppstår är det ditt varumärke de tänker på.

Hur jobbar du med att vara top of mind för dina potentiella kunder över tid?

varumärkessynlighet
kundresa
långsiktigtarbete

Skip to content