Smarketing – något du jobbar med?

Allt fler börjar lyfta fram det viktiga samarbetet mellan sälj och marknad som avgörande för att nå framgång för det företag/organisation man arbetar för. Och fler och fler börjar dessutom kalla detta område för SMARKETING. Jag har krigat för detta under flera år, och antar att även du tänkt på detta och att ett riktigt bra samarbete mellan sälj och marknad bygger på att vi talar samma språk. Ibland är det enkla saker som skiljer sig – vet ditt marknadsteam t.ex. skillnaden mellan ett lead och ett prospekt? Och vet säljteamet vad CTA betyder?

Genom att börja prata samma språk kan vi undvika onödiga missförstånd och jobba bättre ihop. Ett tips är att skapa en ordlista för alla att utgå ifrån, så att vi förstår varandra bättre.

Jobbar sälj och marknad tillsammans på ditt företag?
Har ni en gemensam ordlista på din arbetsplats?

säljochmarknad
samarbetegerframgång
kommunikation

Skip to content