
(Hur) kan jag säkerställa att kommunikationsinsatser jag gör når fram till den de som skulle kunna beröras och bry sig om mitt innehåll? Är det ens möjligt att säkerställa att det jag bidrar med kommer fram till rätt personer?
Betydelsen av att nå fram till rätt personer/målgrupp är det allra viktigaste för att få något tillbaka för sin kommunikationsinsats – illa fall för oss som tror på det David Ogilvy sa. Mr. Ogilvy framhöll att man inte ska räkna personerna man når, utan istället försöka nå de personer som räknas! Att rikta in sig på och engagera den målgrupp som har ett intresse för innehållet, är bästa sättet att skapa ett så positivt resultat för insatsen som möjligt. Med ett fokus på människor som är intresserade och bryr sig om de områden som budskapet förmedlar kommer meningsfulla (och kanske lönsamma) relationer att inledas och byggas starka.
Just detta hoppas jag åstadkomma när jag nu blir lite mer aktiv i mitt skrivande. I mina inlägg kommer jag lyfta upp, grotta ner och belysa områden relaterade till varumärken, kommunikation & allting däremellan… Ser fram emot många intressanta kommentarer, kunskaper och dialoger med dig som läsare framöver. Vad tror du – kommer du att vilja följa mina inlägg?
// Anna