
Som den varumärkesnörd jag är blir jag nästan osunt engagerad av kommersiell kommunikation och har ofta mer eller mindre nyanserade åsikter om de jinglar, annonser och reklamfilmer som jag hör och ser runt omkring mig. Det görs så mycket svårtillgänglig kommunikation med krångliga budskap. Men samtidigt publiceras det såklart även de som är riktigt bra. En av världens kanske bästa reklamannonser genom tiderna – enligt mig, alltså – är så enkel och smart. Och just nu väldigt träffande på mig.
Jag har insett att jag blivit en mästare på att skjuta upp saker. Det är verkligen inte något jag bestämt mig för att bli bra på, men har övat mycket på det den senaste tiden… – Jag gör det sen. Senare. En annandag – som om att det var namnet på en av våra veckodagar. Eller den kanske vanligaste: Imorgon.
Åter till reklamen – som du säkert nu förstår är Nike’s OOH-annonsering (se bild). Det är ett så enkelt budskap. Ett budskap som är svårt inte ta åt sig av. Men samtidigt ändå småle. Och en annons som ger oss en take-away på slutet genom sin pay-off. Försök värja dig från den om du kan 🙂
💭 Bättre sent än aldrig, känns ju ok. Eller så bara gör vi det nu. Vad tänker du?
💭 Och vad tänker du är viktigt för att reklam ska bli riktigt bra och träffa rätt hos dig och kanske t.o.m. ändra ett beteende?
#varumärkesnörd
#kommersiellkommunikation
#bästareklamen